Salam Metafora

assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Wednesday, March 31, 2010

Kalbuku Tersentap....

Ku mula pegang pena semula…aku merindukan sepi untuk menulis semua…adakah malam ini malam ulangtahun kelahiranku……walaupun jiwa terasa kosong sedikit dengan bebanan kerja yang tak kesudahan….aku tak sangka malam ulang tahun aku pada kali ini jatuh pada minggu terakhir kuliah bagi tahun 3 2010 nie….kerja yang terlalu banyak menyebabkan aku terlupa ari yang paling bersejarah dalam idup aku sendiri. Bukan bermaksud nak mengagungkan ari kelahiranku….tapi hari untuk aku imbau semula….ketika mana aku melakukan perjanjian dengan Allah sebagai seorang hamba. Ya Allah seandainya selama 23 tahun kau anugerahkan nyawa kepada ku….aku melakukan kesalahan, dan perkara- perkara yang mendatangkan kemurkaan kepadaMu ampunkanlah aku Ya Allah….ya Allah aku merintih kepadamu…..ampunkan dosa- dosaku Ya Allah….

Arhhhh….penat dengan kerja menyebabkan aku abaikan mesej-mesej yang dihantar kepada ku……malam ini malam yang penuh kesibukan dengan kengkawan yang masing-masing menyiapkan tugas masing2…ada yang menyanyi…..ada yang bercakap tak henti….menyebab aku tertekan dengan diri sendiri. Arhgggggghhhh…. Aku rehat seketika untuk mengubati jiwa yang gundah gelana ini disebabkan banyak tugasan yang tak siap lagi….barulah aku membelek mesej yang dihantar kepadaku…..

Setiap tahun dialah orang yang pertama menghantar mesej kepada ku……dialah adk yang paling aku sayang sekali nama yang diberi Aiman Amsyar….selalunya dia call….tapi mlm nie dia msj…Mungkin kesibukan dia dan mungkin juga dia berada dalam latihan PLKN…tak sempat untuk dia call aku….nie dia mesej dia..

Salam…slmt aqi lahir yang ke-22…moga panjg umoq,

Drhmati Allah dan dberkti kehidupan d dnia dberi anugerah d syurga…

Jam 12.01 am

Paling aku best sekali dri adkku aiman nie…dia lupa yang aku nie dah tue….. dia masih menanggap aku nie masih muda….. dah la send sampai 2 mesej benda yang sama lak tue…. girang sungguh aty aku membacanya….mcm dia berada dhdpanku ye…… kalau la dok kat depan aku dah lama aku peluk dia….sebab terlalu terharu….apa ya penting bg aiman…mseh….. kerana mengingatiku…. abg syg man…. sbg seorang adik Abadan abada….

Ku baca lak msj kedua drp kakak kandungku sendiri….….arh rindu sgt. Kalau la aku ada dikampung mesti dia dah beli kek dah. Aku tau kak aku sorg nie. Setiap bestdy kita adk beradik dia la buat mcm- mcm…t.q kak aku syg ang.

Salam, slmt mnyambut ari lahir,

Moga sht selalu, dan mendapat keberkatan d dnia n akhirat..b, syukurlah d kurniakan nikmat melihat, mendengar, bercakap,hingga kesaat ini..jgn lupa kita hanya semntr..isilahstiap saat dgn keizinan Allah

Jam 12.03 am

Lupa kau nak citer kat korang semua aku ada 2 sibling laki jew. Dua2 bestdy yang sama. Tue yang best tue. Terasa mcm twin lak. Kepada adikku Muhammad Ariff selamat menyambuat hari lahir…segala ucapan untuk abg…untuk mu juga….trun nie hang lak belanja abg. heeee

Tak sempat aku habis baca kata2 akak aku…..arhhhh msj masuk lak daripada adik ipar lak..Nama dia khairul anuar…tapi aku panggil dia k.a…kami kenal kat pkmk la.. dulu dia diam sekarang alamak….hanya Tuhan jew tahu..

Salam, mirul…selamat hari lahir..smga ukhuwah antara kita terus utuh.

12.05 a.m

Kepada adk ipar mesh na….insyaAllah selagi kita pegang kalimah tauhid yang sama kita tetap bersama…..

Dalam haty yang gembira.aku kembali sedih apabila kawan serumahku zul….atau zoro wish aku…Arhhhh.. aku ingat mesej biasa. Aku baca ala balai jew…aku kembali kepada tugas mengedit teksa arab semula. Si zul nie keluar kat luar. Siap Tanya dah baca ke. Aku mengiyekan jew,,,kata ye.adahal baca sikit jew. Tak hayati pun kata-kata dia. Alamak aku pusing ketika itu. Aku kembali membelik kerjaku yang tudah. Ketika aku teke-5 aku kembali membaca mesej tue…alamak msej yang penuh sadik memerli…adui. Nie mesej dia.

Sanah helwah amie some tua dah…

Fikir2lah:

1. Mati

2. Amalan

3. Nikah

4. Exam

5. Assignment dan lain2..good luck everthing u do….huhu

Amirul dah tua….

Jgn tension2 no…hari baru, tahun baru,azam baru utk personal..hehe…

Apa2pun kullu sanah wa antum bi khoir.

*a9zNine*

12.06 a.m


Nie la mesej dia yang membuat aku tersentap. Ayat depan penuh makna. Sanah helwah….tut kat bawah….yang no 3 tue? Nikah?????????? Soalan maut yang membawa kepada sesak nafas. Dah la selesema. Kalau tak kena call 999 la. No 1& 2 yang buat aku keluar ayat mata tue….. yang paling jahat dalam dunia no 5 tue…ishhhh kawan2. Past ejek aku lak tue…dah tua la apa la….tak pa tapi adk kesayangan dah bagi test muda lagi 22 tahun.hehe.

Dah aku baca betul2 apa lagi aku bising la satu umah. Takpa aku boleh kacau dia lagi….paling tempat dia takut adalah..T*l*N**. haaaaa.

Pastu di susuli lak ngan msj dasuki…aki haahaha

Ni mesej dia.

Selamat ulangtahun kawanku

Moga bertambah amal,

Berkekalan senyuman n meningkat PNGK…hehe

Ma’attaufiq wan najjah fi hayatika. Amin.

12.13 a.m

Amin. Mseh aki.aku rindu ka hang…lama tak tengok ang makan dan gelak rindu aku.

Pastu adik smkak len la hantar…nama dia safwan.

Salam. Slmt hr lahir.hehe. sy yg pertama ucap ka?

12.17 a.m

Hehehhe…apa pun wan meseh ye..cuba lagi taun depan. Pastu aku pun balas msj kat dia…dia pun gelak balik.

Orang terakhir yang antr untuk no cel. Adalah pijah….untuk malam nie jew….esok tak tau la…kalau ada mesti bersambungkan…hehehhehe…

Nie mesej pijah kat abg ipar dia….

Salam, selamat ari lahir, J

12.50 a.m

Ok la penat dah nak citer nie….nak sambung buat keja balik….apa pun kepada yang mengingati diriku…..maseh banyak2 na….doalah kebahagianku dan dirimu jua,,,,, breeeeeek..salam ukhuwah fillah.

No comments: