Salam Metafora

assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Saturday, October 2, 2010

Berbalas Cinta...




Cinta Agung

Album :
Munsyid : Qatrunnada
http://liriknasyid.com

Ya Allah Engkau Tuhanku
Tiada Tuhan melainkan Engkau
Engkau cinta Agungku
Nabi Muhammad pesuruh-Mu

Ya Allah Engkau sumber bahagia
Engkaulah Sumber keselamatan
Ya Allah Engkau sumber keamanan
Engkaulah segalanya

Ya Allah Engkaulah pelindungku
Engkaulah sumber rizkiku
Di waktu sakit Kau sembuhkan
Di waktu lapar Kau beri makan

Ya Allah Engkau Cinta Agungku
Cintaku haraplah dibalas
Ya Allah Engkau Cinta Agungku
Janganlah cintaku tidak dibalas

Jangan biarkan ku tanpa pimpinan
Pimpinlah aku ke jalan yang benar
Kepada Engkaulah harapanku
Janganlah hampakan perasaanku

Berbalas Kasih Cinta.

“ Daripada Abu Hurairah r.a, Rasullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “ sesungguhnya Allah berfirman pada hari Qiamat :

Allah : Wahai manusia, Aku sakit tapi engkau tidak menjenguk-KU!

Manusia : Bagaimana aku ingin menjenguk-Mu sedangkan engkau Tuhan Semester Alam?

Allah : Tahukan kamu bahawa hamba-KU, Polan bin Polan sakit tetapi kamu tidak menjenguknya. Padahal seandainya kamu menjenguknya, nescaya kamu mendapati-Ku disisnya. Wahai manusia, aku minta makan kepadamu tatapi kamu tidak memberi makan kepada-KU!

Manusia : Bagaimana aku hendak memberi makan kepada-Mu sedangkan engkau Tuhan Semesta Alam?

Allah : Tidakkah kamu tahu bahawa hamba-Ku, Polan bin Polan meminta makan daripadamu, tetapi kamu tidak memberi makan kepadanya. Tahukah kamu, sekiranya kamu memberi makan kepadanya, nescaya kamu mendapat pahala disisi-Ku. Wahai manusia, Aku meminta minum daripadamu tetapi kamu tidak memberi minum kepada-KU!

Manusia : Bagaimana aku hendak memberi minum kepada-MU sedangkan Engkau Tuhan Semesta Alam?

Allah : Tahukah kamu bahawa hamba-KU Polan bin Polan meminta minum daripadamu tetapi engkau tidak memberi minum kepadanya, nescaya kamu mendapat pahala di disisi-Ku.”

(Riwayat Muslim)

biarlah kita cinta kepada Allah kerana cinta itu kekal buat selama-lamanya...tiada menyakiti dan disakiti malah ketengan yang hakiki dan berpanjangan selamanya...





No comments: