Salam Metafora

assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Tuesday, March 29, 2011

Teman-teman KesayanganKu... Rabbit dan Ayam Serama..

salam sahabat...disini saya nak kongsi cerita tantang pet kesayang saya...entah mengapa tetiba perasaan minat untuk memelihara pet ni muncul..perasaan cinta kepada pet nie tidak tahu bagaimana hendak digambarkan...antara pet yang saya ada ialah ayam serama, ikan laga, rabbit, dan burung merpati...saya akan tunjukan pet kesayangan saya....



ini ayam serama yang saya beli dekat Dr. Tajul seksyen 7 bandar baru dulu....skrg dah besar dah,,,,tak tahu nak bagi nama apa...sy nama dia kan putera bangi sebab saya beli dia di bangi.



nie pula betina atau pasangan kepada putera bangi nama dia sri bangi..
saya baru ada ayam serama sepasang...tunggu baka dari sepasang nie la....

# saya juga turut membela rabbit. sekarang rabbit sy dah empat ekor baru...comel2 sgt...ada kata jenis anggora, ada juga rabbit yang nampak mcm rabbit kampung.....sya letak perbagai nama....sekarang baru belajar nak beranak...


yang nampa dalam gambar nir ada lah...yang koko tue betina nama dia suki...yang hita belakang tue nama dia do...kedua2 ekor nie aku beli dekat kedai pakcu jalan nak g putrajaya. saya sanggup bawa balik langkawi dari bangi naik bus...yang tengah 2 nama dia gemuk. gemuk nie saya beli kedai pet dekat jalan nak g ulu melaka langkawi.....hmmm rindunya,....nanti saya citer lagi pasai burung merpati dan ikan laga serta ikan kaloi,koi, lampam dan sebagainya,,,,
wasalam...


No comments: