Salam Metafora

assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Saturday, October 25, 2008

Laman Web Pertama

http://www.gemaislam.net/

Tajuk Laman Web:

Gerbang Maya Pendidikan Islam

Laman web ini merupakan hak cipta terpelihari Fakulti Pedidikan Universiti kebangsaan Malaysia (UKM)

Dokumen yang terkandung dalam laman ini adalah dalam format zip. Sila install perisian berkaitan terlebih dahulu untuk membolehkan anda melihat dokumen ini dengan sempurna. Anda juga hendaklah terlebih dahulu install Font Traditional Arabic ke Foldr Fon

Tujuan Lamn web ini adalah mendedahkan kepada semua guru Pedidikan Islam berkaitan dengan subjek Pendidikan Islam terutamanya. Para guru boleh mendapat pelbagai maklumat yang penting dalam membantu pengajaran dan pembelajaran. Selain itu juga para guru boleh mendapatkan maklumat terkini tentang pendidikan Islam.

Nilaian Ringkas:

Antaara yang terdapat dalam laman web ini adalah perbagai maklumat terkini untuk membantu para guru Pendidikan Islam dalam sesi pengajaran dan pembelajaran. Laman web ini juga membekalkan sukatan pelajaran bagi semua subjek pendidikan Islam di Malaysia seperti Pendidikan Islam Tingkatan 1,2,3,4 dan lima dan lain-lain. Para guru juga boleh mendownload secara terus isi pengajaran dalam web ini. Web ini banyak membantu guru dari segi meyediakan alat bantu mengajar,video, bahan terkina untuk mengajar serta kemuadahan lain yang terbaik. Yang paling mudah lagi para guru dapat melihat contoh HSP daripada laman web ini untuk menjadi panduan pengajaran dan pembelajaran.

Masalah yang sering dihadapi oleh laman web ini ialah download terlalu lambat. Masalah ini juga di adukan oleh pengunjung yang melayari laman web ini. Cara yang dapat membantu masalah ini ialah dengan sentiasa refresh hanya menekan butang f5.

No comments: